home landscaping

finally! i got things to do..haha..huh?! .. mcm lawak je aku nk wat mende tu..act, bukan la aku jd landscaper..aku just nk make over laman umah aku...well..da bosan nk ngadap ari2 cmtu jek..so sbg mengisi masa lapang yg tersangat la lapang ni..aku ade project baru..home landscaping! ermm..aku xde la nk letak tema bali ke..moden kontemporari ke..haha..karang kopak plak duit omak den..haha.. sekadar memeriahkan laman umah je..tp masalahnye skarang..aku xtau pokok ape yg plg sesuai nk tanam! huhu..ermm..kalo aku la..aku x suka tanam pokok dalam pasu..pastu susun2 depan umah..pada aku tu mcm x natural..lg cantik kalo tanam terus atas tanah..pastu combine2 ngn pokok lain..ala..mcm yg ade kat landscape resort ke..hotel te..haha..demand gile! tapi tu la landscape yg aku nak..bg aku..kalo nk wat landscape..biau le yg bebetul..kalo x..baik xpayah tanam! betul x??kui3..so skang ni aku tgh survey jenis2 pokok yg sesuai utk dijadikan tanaman hiasan depan umah dan juga sesuai ngn bajet yg ade..heheh..ntah la..~
**aritu ade gi nursery kat sg kesang..otw hantar afiq blk sekolah dia..adela jumpa pokok2 yg berkenan..tp satu anak pokok tu..RM8! cess..telan air liur la aku..hihi..mcm tu skali mahal dia! so mak kate kalo nk jimat..try gi lawat umah tok sedara-tok sdara aku yg byk pokok cantek2..diorang salu offer amek pokok2 diorg..so maybe aku leh amek pastu semai sniri..huk2..nk jimat punya pasal..mmg la lmbt sket proses tu..tp aku bukan nye nk rushing ke ape..so maybe blh kot wat cmtu..huaaa!!!susah jugak nk wat landscape ek??kene start dr tanam pokok!!! V_V
**bila fikir balek..rase mcm nk tukar tema plak! ape kate aku ajdikan umah aku ni umah dalam dusun??!!so aku just kena tanam pokok buah-buahan tempatan je keliling umah..haha..mcm best gak tu..ngeeeeeee...(aura pemalas da kuar!)

Comments

Popular Posts