maiyah yg senget-benget..


yeah...mmg syg gile ngn laptop gue..mcm2 khazanah ade dlm tu..tp kalo ade laptop tp xde internet pun x jadik jgk..teringat perbualan ngn qilah beberapa hari yg lalu..pasal posting..internet..transport..bla..bla...ape yg dpt disimpulkan..xkesahlah nk campak kitorang posting mane pun asalkan ade internet..ade wireless..broadband are most welcome~huhuhu... so bg aku la..benda yg plg aku perlu skali kalo nk dicampak gi mane2..
  • laptop + internet
  • transport
-sbg seorang kaki rayau..kalo xde transport..bleh mati bosan aku dibuatnye..sbg cth terdekat..mase aku tgh pract ni..nk ditakdirkan aku xde transport..n kt sini pun agak susah nk bergerak kemana-mana sbb xde bus..teksi mahal gile....so rase terseksa gile asik duk terperap dalam umah--atau lbh tepat lg dlm bilik sbb nk privacy lebey sket..paham2 je la kalo menyewa blk kat umah org nih...so rasenye utk kesekian kalinya aku nekad dlm hati..utk posting nnt aku kene persiakan diri aku ngn 2 benda plg penting nih..ibarat mcm x lengkap idup aku kalo xde 2 menda nih..yep..mcm yg aku rase skarang ni..haha..ape da aku mengarut...huhu..kadang2 best gak kalo aku nk menyingkap kisah suka duka cuka aku duk kat manjung nih..

raito! mumule nk citer ape yg berlaku arini..hahaha..agak lawak + menyakitkan jiwa jgk la kalo teringat smula..oay..arini 31hb january..maka tamatlah percutian gembira aku kat kampung halaman terchenta..so aku dgn berat hatinya pulang ke manjung bumi menumpang ni bersama-sama rama dengan menaiki bus express yg sbnrnye x layak dinamakan express..haha..sbb bus ni ala-ala lumba kura-kura..dgn perangai pakcik drebar yg suka menyinggahnye..mmg aku sakit jiwa..bayangkan dr kul 9.30am aku naik bus..kul 7pm baru sampai manjung...cess!!!9jam setengah aku duk dlm bus..kalo kayuh beskal agak2 nye dh sampai rusia dh..huhuhu..yg paling sakit skalibila pakcik bus tu dgn slambernye singgahkat kedai sports toto bli nombor ekor..huh??aku rase mcm nk lempang2 je muka pacik tu..nasib baik aku ni cekgu..x stylo la kalo emo kn..haha..okay..tu citer perjalanan aku utk arini..

so cmne plak life ko kat seri manjung bumi menumpang tu???hahaha..tu lg sakit..mcm malas je kalo nk inagt2kn..menda pertama skali yg plg aku mls nk ingat ialah sewa bilik yg mahal mcm standard menyewa kat singapura-ak kate sorang member nih..haha..mmg pun..ntah2 dh sama standard menyewa kat jepun kot..huhu..ntahla..yg kedua..kalo la aku x merempat kat umah bdk2 kat sitiawan ni..agak2nye aku ngn qilah bleh kene sakit mental..depress yg melampau sbb tensen asik terperap dlm bilik..bayangkan---balik je dr skolah terus duduk dlm bilik..ape2 pun dlm bilik..aku ngadap muka qilah..qilah ngadap muka aku..haha..selama 4bulan ni..cmni la aktiviti aku tiap hari..hoho..tp bernasib sangat baik bila kitorang dialu-alukan utk merempat kat umah sitiawan every weekend..huhu..thanks to d geng yg sgt understanding..haha..n thanks to our drivers yg sudi menghantar kami pulang setiap hari ahad..hehe..

heheh..aku ni asik citer menda x best je kat manjung ni..sbnrnye xtau ape yg bestnye..mcm xde je..haha..tp ape yg aku agak suka ialah bila aku kurang merayau..maka kuranglah duit yg mengalir dr poket..kuang3..yep..hari2 mkn dlm rm4..mmg jimatkn..ntahla..stakat ni tu je yg best kot..laen2 mcm biase je..kwn2 kat smk seri manjung pun ok jgk..tp bdk2 mereng kat umah sitiawan ni la yg plg best..ngeh3..haarp2 diorang x bosan ngn kemerempatan kitorang tiap kali weekend..huhu..

so rasenye utk gambar kat atas tu..agak tepat..tp i love my mereng frens more than my laptop..ngeeeeeee

Comments

Popular Posts