update sekali tak sekala utk end of 2015

Assalamualaikum :)
nampaknya setahun dua kali je lah aku post kt blog ni hehe
at least blog ni masih wujud tp tak tau lah sampai bila
kalau bosan (setahun dua kali jugak kot) aku buka blog ni
saja baca post lama2 zaman muda2 dulu
bila baca kt blog ni mmg nampak perkembangan umur aku hehe
yelah..start tulis blog ni rasanya masa zaman belajar kt upsi
masa tu umur early twenties..sekarang dah late tenties huhuhuuuu
dah very2 late pun sbb nk masuk 3-series. omaigadddd..
kali ni tak tau nak tulis pasal apa..
aku jarang tulis pasal peribadi kt sini sbb bahaya hehe
so mari kita update pasal keje dan belajar je ye..

aku mcm biasa..masih bertugas di sekolah sama..start dari posting 6 tahun dulu..
boring? mmg la ada sikit boring..
org ckp tak boleh duduk dlm zon selesa lama sgt nnt xde perkembangan
mmg teringin nk pindah sekolah yg lbh baik dan nk environment yg membina
tp aku risau kalau bila pindah nnt aku menyesal sbb x blh bwk diri
lg satu, kalau pindah sekolah jauh2..aku tak boleh duk dgn mak abah lg..
sape nk jaga diorg..padahal aku bukan lah jaga as jaga sgt.. cuma buat teman..
sbg anak..sbg driver..sbg apa2 jelah kt rumah ni..
mcm x berani nk bg mak abah tinggal berdua je
sbb diorg mmg perlukan at least ada anak stand by kt rumah
utk bwk diorg pi hospital/kedai/pasar..
so kita lupakan pasal pindah sekolah.
apa yg aku boleh buat..tingkatkan kualiti diri sbg guru
ada je ckg skolah aku yg duduk kt skolah tu bertahun2..
hampir 20thn dan khidmat diorg sgt dihargai dan cemerlang
aku patut ada cita2 mcm tu!

ok itu psl kerja..
sekarang psl belajar pulak..
sekarang ni dh masuk hujung sem 2.
so semua kuliah dh habis.
cuma tinggal nk siapkan tutorial kp2 je
dan final exam kp2
kp2 tu subject kaedah penyelidikan..
mmg aku struggle utk subjek tu lbh2 lg bab mengira2 ni
hehe tp satu benda aku tak sangka sgt..
dulu zaman skolah mmg sebal sgt bab2 maths ni
pegang kalkulator pun x mau..
mmg buta maths la snang citer
tp bila blajar kp2 ni ada kira2..aku rasa not bad jgk
kira ada chemistry lah ngn kalkulator n formula2 tu hehe
rasa mcm nk pi blajar add maths smula plak..
mana tau blh repeat spm utk add maths..kih3

so aku x sabar nk habis exam..supaya blh fokus 200% kt anak murid
tahun depan harapnya aku dpt bahagikan masa dgn baik..

insyaAllah.. thanks Allah for giving me strength!

antara doa yg selalu aku pohon:

-Allah kurniakan kesihatan yang baik utk mak, abah dan aku sendiri
-Allah permudahkan urusan kami di dunia dan akhirat
-Alah kurniakan kekuatan kpd mak utk jaga abah yg sakit..semoga mak ikhlas dan Allah hadiahkan syurga utk isteri yg berbakti kpd suami hingga akhir hayat
-Allah kurniakan kesabaran dan kekuatan utk abah hadapi penyakitnya
-Allah kurniakan rezeki yang mencukupi utk kami sekeluarga ..aku x harapkan rezeki yg melimpah ruah mcm org kaya2 sbb aku takut kami jd leka..
-Allah beri aku taufik dan hidayah utk aku jd anak solehah kpd mak dan abah, guru yg amanah dan msulimah yg ada jasa kpd agama walaupun sekecil2 sumbangan kpd ummah
-Allah berikan kami husnul khotimah
-kalau aku diberi satu peluang utk buat pilihan..aku pilih Allah hadiahkan kebahagiaan kpd mak dan abah di dunia dan akhirat kelak..

amin..


akhir sekali..maybe ini post terakhir utk tahun 2015.. semoga bejumpa lagi insyaAllah.. kalau ada umur yang panjang di tahun 2016...

Comments

Popular Posts