Memoirs in Japan 2014

1st time naik kapaltorobang...haruslah mengambil gambar sayapnye heheh...awan tu mmg gebu gile..rasa nk baring2 lompat2 mcm dlm cerita doraemon je

Muka gumbira tp lpas tu sakit kepala sampailah kapaltorobang landing.. perubahan pressure kot...nasib baik ade minyak kapak penyelamat hidup.. 

Alhamdulillahhhh...selamat mendarat di tanah kansai...terharu..berdebar..tak sangka...tak percaya...nebesss...rasa mcm mimpi...mcm nk kena lempang tak? Haha
Actually ni pg lpas tido di surau airport...masa pagi ni perasaan berbaur2...cuak gile sbb xtau lag camne gayanye keadaan di jepun ni..masa ni rasa nk terbang balik malaysia je...kecut perut hati jantung semua...tp lpas tu ok je..hehe

Rakan sepelanconganku haha..ecah n ainil..

Rakan sekapalterbang sahaja..sbb lpas ni kak min n adik beliau menuju ke tempat berlainan..

lihatlah beg memasing...ni kira ok la beg diorg ni...aku punya lg besar gabak...

masa ni hati dah berbunga-bunga sbb feel jepun dah masuk dlm jiwa..heheh...tgh2 nk melintas tiba2 bunyi keting..keting..keting...rupanya ketapi nk lalu...mokcik pun gayat lah ape lg..haha..

see?? badak hijau super besar...sampai pegawai kastam jepun pun gelakkan beg aku...sabau jelah...mcm org nk tinggal jepun setahun je kan?? haha

tempat penginapan pertama di osaka... tempat ni mmg bagus sbb dekat gila nk stesen...jalan kaki seminit je dr pintu masuk ni...dekat kan??? facility pun ok..yg penting toilet n shower room bersih giler! selesa gile...

ini  stesen masa nk gi area tempozan... nk naik ferris wheel yg paling besar di dunia...ye ke? ntah la.. yg penting i did it! ratu gayat dah kurang gayat weh!

staple drinks aku kt sini..ketagih dan sebagainya... sehari kalo x dpt mmg mamai lah haha..

gambar2 dr pandangan helicopter ni sbnrnye aku snap masa duk dalam 'buaian' ferris wheel tu..bedebar tp ok la kot





mokcik gayat 






tiba2 tersesat di celah2 pesta haroommm..nasib baik diorg x mabuk haha... kalo pesta jus buah ni dh lama aku kenyang ngn jus...

ni wifi router yg aku sewa kt sana...sehari dlm RM15 ok la kn? lg ramai share lg murah la...aku share 3org so sorg RM5 je sehari..sesuai la yg sape suka update fb insta smua tu

We were here! :) ada gambo kami berbackground ni tp ni lg cantik..




Universal Studio Japan..aku mati2 ingtkan harry potter dah siap..rupa2nya 2015...cisssss..kecewa gak la..













ni masa lepas balik dr USJ..dalam pukul 6pm kami terus ke Kyoto..masa ni kot paling adventure skali sbb agak sesat barat gak la..tp akhirnya berjaya gak sampai...ni ketapi domestik..berhenti setiap stesen..blh patah kaki berdiri lama2 tp nasib baik dpt gak duduk masa ramai dh turun...stesen kawaramachi yg kitorg nk pegi tu is stesen terakhir skali utk ketapi ni..bapak jauh kan haha

ni hari keesokannya..berjalan2 di kyoto..naik bas lg sonang...mmg plan nk pakai baju kurung..nk tayang baju kita kt org jepun..heheh



Togetsu bridge...masa sampai sini mcm kena pukau...indaahhh yg amat sangat...rasa nak menitik air mata pun ade hahaha

abg beca yg seksaaa

udara sejuk..nyaman..rasa nk buat rumah kt sini je ;p

barisan abang beca

yg amek gambo ni mat saleh...kureng puas hati sbb x nmpk pintu yg penuh..huhuhu


ni cara2 amek air sembahyang gaya jepun ye..hoho


kubur jepun di tengah2 hutan buluhhh

hutan buluh ni pun membuatkan aku speechless... cantik yg amat! bau hutan...aku suka!



meminum teh hijau/ matcha yg rasa mcm hampagass... pening2 kepala aku haha..

pasangan dua sejoli yg berminat nk amek gambo ngn kami haha..

minah2 comey berbaju kurung di jepunggg..salam lebaran dr kami di Kyoto, Japan :p



Masa ni nk naik sagano romantic train..mmg x sabar2 sbb katanya cantik gile...



rupa2nya cantik masa autumn je...masa lain biasa je pemandangan...dh la bising sbb gerabak terbuka..pastu ketapi lama kot..lalu dlm terowong mcm nk pecah geggendang telinga haha


dah turun ketapi romantik tu kena menapak ke JR station..lalu kampung2 yg cantik :)mcm kt kedah kan?


mokcik ni mmg pantang jumpa vending machine...kompem nk beli..lg2 kalo jumpa kopi yg best...kt sini blh swipe card je...bukan credit card..tp icoca card mcm kt bwh ni


dr jr train ternampak sungai lawo ni


hari terakhir di kyoto, kami ke golden temple...sangat2 cantik dan tenang..yg x tenang nye ialah..asik terserempak ngn rombongan bdk skolah..so xleh nk feeling2 :(

dr kejauhan...tenang kan???nasib bukan masjid,,kalo masjid ni, aku dh berenang dah nk solat dlm tu heheh

ni adalah kedai yg x sengaja nk pegi..LUSh..ape lagi..x masuk dlm bajet..jd segala perbelanjaan ditanggung halal oleh credit card le hahaha..


bullet train/ shinkansen...disebabkan laju sgt, maka muncungnye dh terkeluar dr gambar...saje je tu...nk menunjukkan effect laju gile..haha 

tiket shinkansen...

ini pula train utk ke disneyland...segala2 ada mickeymouse

comey kan????





Rm50 kot harga topi@cekak mickeymouse tu..sudahnye aku xtau nk buat pe skarang ni..simpan je dlm almari baju huhu






Mermaid land...ni kt disneysea so tema air la byk...enjoy jugak la kt sini..tp kawasan besar so mcm nk pecah tapak kaki berjalan heheh



Dlm mermaid land ni segala permainan dia mcm bdk2 je..tp smua aku sebat main...naik cawan pusing2...naik ikan buntal terbang..naik obor2..yg paling x tahan naik flying fish a.k.a mini rollercoaster...menjerit mengalahkan tinggi benau je haha


Dalam bukit volcano tu ada roller coaster yg paling power la kt disney sea ni...dan kompem lah aku x masuk...tunggu beg je kt bangku luar..muehehheee


Sblm balik ni, ada pertunjukan tp kitorg x nk tunggu sbb nnt masa nk balik kompem ramai gile umat manusia nk berebut ketapi...masa ni masing2 dh letih...n kebulur tahap biawak...

yeeaaa...tunjuk good sbb lega dah nk balik..hahahah...masa ni kaki dh sakit tahap ape pun aku xtau dah..melecet!!!!!!! lupa bwk sandal so tersesksa pakai kasut... ;(

masa ni kaki dh cedera...jd mood berjalan makin kurang..mmg rugikan..ni hari kedua terakhir sblm balik malaysia...tokyo tower..

Pemandangan dr atas tokyo tower...kalo ikutkan dr atas ni blh la nampak bayang2 mount fuji tp sbb awan tebal so kabur je...sedihhh....




Tunggu anjing hachiko...sesak ngn manusia kt stesen ni...kami turun stesen ni semata2 nk amek gambo pastu blah je terus huhu

Ni lah ketapi or replika ketapi zaman tuan anjing hachiko tu hidup...agaknye lah...

Dr bwh ni x nmpk lah zebra crossing nye besar n sibuk sgt..kna duduk dlm stacbuck depan tu kot..n aku rasa kalo siang x bape nampak...malam baru cantik...tp mcm biasalah..mokcik dh x larat...zebra crossing ni btul2 sebelah je ngn tugu anjing tu...hachiko exit..

Waaaa...sampai skarang aku teringat2 rasa nye yg sedap..mahal wooo..1 kebab ni rm15... sblm ni aku baca kt blog org lain dia ckp kebab ni besar..blh share..haha..tp bila aku tgk secara real, x mungkin aku nk share..hahahah...sorg satu makan tanpa niat nk share haha..siap ade perasaan nk tapau lg ade lah... ni kt ueno market..kawasan ni besar..puas kami rayau2 tgk2 ape yg blh di beli..selain tu mmg cari pun kedai kebab halal ni..kt sini ade la beberapa cawangan kebab halal ni..rasa pun mmg sedap...aku amek yg level hot je..takut plak nk try yg super hot karang x pasal2 cirit birit kt sini huhu...kt kawasan ueno ni, bg aku ugk cari2 brg2 mcm kasut2, t shirt2...fresh food blh la..bukan tempat nk beli souvenir jepun ye mcm tshirt tulis japan..atau fridge magnet...sbb aku rayau2 x de pun smua tu...yg byknye kedainsport n baju2 sluar2...barangan kosmetik...byk la sale..


Ni last day..Asakusa street...di sinilah tempat utk habiskan wang masing2 ye...segala souvenir blh jumpa kt sini... 

Disebalik gerbang ni ada deretan kedai jual souvenir...pandai2 lah survey utk harga yg paling murah ye..tawaf 2 3 kali.




Berkampung kt airport gara2 kepenatan..mcm2 hal berlaku kt sini..hehe..lain kali sku story ye..


Pemandangan tokyo dr udara...sayonara japan...aku pasti nk dtg lagi..nk cover tempat2 yg x sempat nk pi aritu...yg pasti kenangan kt jepun mmg best....byk benda yg aku belajar dr sana...lain kali kalo rajin baru cerita okeh...

Comments

Popular Posts