Tutup Buku 2013

Maka dengan rasminya, buku sekolah 2013 telah ditutup! wehhuuuuu!!!! sebenarnya 'buku mengajar' je... buku2 lain masih terbuka luas tak boleh tutup...haih..begitulah kehidupan guru zaman sekarang..eh zaman dulu, guru2 cuti panjang ke? ntah la..maybe sama gak kot..kalau dh nama guru, tak pegi sekolah mmg x sah! hingga ke hari ni..bdk2 skolah dh bercuti sekolah 2 minggu dah...tp aku masih tak rasa mcm dh cuti sbb hampir hari2 pergi sekolah...what a boring day kan? heheh.. byk tugasan yg blum selesai...eh bukan aku mls eh! tp mmg x boleh nk selesai lg..contohnya...pertandingan inovasi..nk merungut pun sia2 je.tp mmg agak pelik lah pertandingan jabatan anjurkan hujung2 tahun ni...org dh bercuti...guru2 pun dh ada perancangan cuti..nk buat2 mcm persediaan utk thn depan...masa ni lah kita nk setelkan peka utk thn depan..nk kemas almari buku2 kertas2 yg patut boleh buang...tp semuanya x sempat2 lg! mmg agak stress jugak lah..tp harap2 sempatlah jugak disiapkan..insyaAllah... ok meh aku nk senaraikan ape agaknye tugas yg aku blum selesaikan dan mesti selesaikan sebelum 2014 bermula! antara tugas2nya...:

1. pertandingan inovasi
2. tugasan KBAT (ada 4... baru siap 2..) 
3. SMM - tunggu kak zura (partner smm) balik kursus CPD..
4. Streaming form 4 (ni tunggu result pmr keluar..masa ni tgh berperang ngan kertas spm -_- )
5. kemaskini fail peka 4e3 n 4sn2
6. kemas meja + almari buku
7. tanda kertas spm (ni start 13 disember...hingga 9 januari 2014)

ok tu je yg ingat..ntah2 ade lg tp dh lupa..nasibla..huhuhuuuuu sedih betul...apa2 pun, aku mesti selesaikan jugak tugasan ni....bukan guru sebenar lah namanya kalau duduk goyang kaki je masa cuti sekolah! ingat maiyah, ramai lg yg kerja menimbun2 lebih drpd kau...! chaiyok2!

tu cerita pasal kerja...hari ni sbnrnye hari terakhir aku mengajar bio utk bdk2 5sc1 2013..apa perasaan?? ntahla..nk kata sebak tu xde...lega pun xde..ntah lah..perasaan bercampur aduk...tp mengikut pengalaman setahun jagung aku ni...2 kali aku ajar bdk spm, kelas terakhir mesti aku tutup dgn kata2 terakhir..ucapan good luck...ayat2 sedih...salam2an ngna bdk...rasa sebak..sedih..sayu...sbb tu last mengajar diorg..tp hari ni??? siap boleh ade part aku marah lg...bengang n stress tgk perangai diorg..aku pun x paham ngn bdk2 tu semua...sikap x berubah start dr tingkatan 4 sampai la sekarang...lg 2 3 hr nk exam fizik kimia bio ni...boleh dtg kelas mcm biasa2...berborak2...gelak2...msa kita bg soalan suruh jwb... masa kita tgh terangkan pun dia boleh berbual! tu plg aku bengang...ikut kan hati td nk je terus stop kan kelas...suruh semua balik...tp aku pujuk hati sendiri... maybe sbb ni tgh pms...so hormone mmg x stabil lgsg..rapuh mcm biskut semperit...tu yg sensitif sgt2... aku masuk dlm bilik persediaan jap..tenangkan hati, pastu sambung mengajar smula dgn perasaan yg sebal n sengal..bila terkenangkan pelajar2 yg setia nk belajar..tu yg menguatkan semangat aku utk bersabar... huhuhuuu aku sedih ngn sikap kebanyakan diorg ni..batch diorg antara batch yg pandai2..result pmr mmg bagus...tp kebanyakannya main2...x serious nk blajar..cikgu yg bersemangat..bdk2 sambil lewa...sedih....apa yg aku boleh buat, doakan yg terbaik..smoga diorg bh jwb apa sahaja soalan yg keluar nnt...dan harap2 semua soalan yg keluar, aku pernah bincangkan ngn diorg...kalau x, mmg rasa ralat sgt2... :(

ok..ni hadiah utk murid yg x pernah miss dtg kelas tambahan yg super dasyat tu...hujan ribut petir kilat mendung banjir kemarau..tetap setia dtg kelas tambahan...jd sbg kenang2an...aku n kak nor bg sikit cenderahati.. smoga anak2 ni jd insan yg cemerlang di dunia dan akhirat.. :) insyaAllah..




Comments

Popular Posts