gokusen!

memang la pengaruh drama/movie ni sangat besar dalam hidup aku..agagagaa..bukan la terpengaruh sangat pun..cuma skarang ni rasa mcm nk men-topup semangat dengan menonton smula siri GOKUSEN!

adoyai..menyesal x burn awal2 citer ni kat upsi dulu..dlm byk2 citer aku blh burn..citer penting camni blh lupa plak..aiyak..lotih nk mendownload pasni..tp SEMANGAT! huuu.. bila teringat pasal bdk2 samseng dlm citer ni..mmg ade sama sket ngn bdk2 mpv yg aku ajar..huhu..adoyai la adik2 ku..(ewah..adik..blagak muda plak cikgu ni ;p ) hehe..tp btul ape.. kelmarin aku dh slow-talk ngn diorg..kira skang ni sudah setapak lebih kamceng ngn adik2 suku sakat samseng jalanan tu..ntah apesal la aku mcm xleh nak menyampah ngn diorg..padahal ckgu2 lain dah naik muak ngn perangai diorg yg super degil + nakal + liat + awal2 dh dikategorikan sbg school dropouts..(adess ni yg plg aku sedih kat diorg).. eh bukan la seme ckgu2 pun pikir diorg camni..tp hampir kesemua ckgu2 camtu..sedey kn kalo jd diorg..tp nasib baik sket la diorg tak paham sangat cmne pandangan para pendidik kat diorg..ape2 pun aku sangat bersemangat nak tlg diorg berjaya! cewwaahh..mmg xdela aku harap diorg cemerlang as in straight A+'es tu.. cuma harapan aku yg satu..silalah kalian lulus SPM! dapatkan lulus utk BM.. rasa mcm nk buat tusyen Bm je kat diorg..huuuuuuu..walopun aku ajar diorg Science..diorg dpt lulus utk Sc pun aku rase nak blanje je sape yg lulus tu..sbb sekurang2 nya nnt post-mortem xdela nama aku naik kena tanye nape bdk2 mpv BANYAK GAGAL..(seperti tahun2 yg sudah..) aduyaii..rasa mcm besar sgt je harapan aku ni..tapi dr sudut kecil hati aku..rasa mcm diorg tu mampu je..insyaAllah..2mggu skali aku target akan peringat kat diorg..supaya tak lupa 'akujanji' diorg kat aku..siap wat timecapsule lagi..bdk2 camni..motivasi mmg kurang sket..sbb kurang pendedahan..so bila wat akujanji..time capsule..diorg nampak bersemangat sket nk mulakan perubahan..(harap2 istiqamah la adik2 aku tu..) smg Allah permudahkan urusan aku dan juga pljr2 5mpv tu.. amin..!
p/s: bdk2 mpv pompuan bakal mengadakan 'fashion show' utk rekaan jahitan pakaian diorg.. (mmh hebat menjahit anak2 dara tu..malu je aku yg pandai jahit uncang batu seremban ni je..haha) aku nak suggestkan kat pentadbir supaya pelajar2 laki pun wat performance nnt..tayangkan hasil tanaman diorg..plus project2 ternakan diorg..kasi diorg berbangga sket ngan hasil kerja diorg kat kelas mpv tu.. aja!

Comments

Popular Posts