Ya Rabbul Izzati..Layakkah aku bergelar seorang Sumaiyah..

today is 2nd day of may...its about 24 days to go before my birthday.. the dante evil birthday???6 days before mine..hrmm..why dat devil again?? sape dante evil tu erk???ntah la..tp makhluk tu pnah muncul dlm perjalanan aku menuju destinasi yang satu..yup..my very long journey towards the only one destination..mase tu mmg aku rasakan perjalanan hidup ni sangat jauh..sangat-sangat jauh..kekadang aku mmg leka bile sepanjang jalan yang aku lalui tu macam2 perkara aku tempuh..ada yang indah..ade jugak yg buat jiwa aku lara sampai sekarang..peristiwa indah yang aku lalui tak semestinya benar2 indah..ade yg tipu..hanya indah dimata kasar..bila aku lihat semula ngn mata hati..mmg sgt buruk dan mampu membutakan jiwa lemah yang melalui dan memilihnya rasa sgt tersiksa..sbb perkara tu membuatkan kita rase down..down to diri sniri dan jugak down to Him..bagi aku..perasaan yg aku rase skarang..Down to Him..mmg kita sebagai hamba-Nya kene sentiasa rase kecil kepada-Nya..tp 'down' yg aku maksudkan skarang nih..hrmm..hanya aku dan Dia yg faham..kerana sesungguh-Nya Dia Maha Mengetahui..dan aku harapkan Dia masih sudi menerima diri aku yg hina ni sbg hamba-Nya..betul2 aku harapkan..hingga hari ni..aku belum jumpa lagi persinggahan hati yg membuatkan hati aku btul2 rase bahagia..rase tenang..rasa nyaman disamping-Nya..kadang2 aku fikir jugak..dlm kesibukan aku mengejar kenikmatan dunia..kejayaan di dunia..aku kekadang lupe bhw ape yg aku kejar sebenarnya bukan yg hakiki..aku masih gagal nak buahkan rase cinta kepada-Nya..sesungguhnya aku rasa lemah..rasa terhina..rasa letih..sudikan Dia terima cintaku sepertimana Dia menerima cinta mereka yg beriman dan bertaqwa kepada-Nya seikhlas hati... semoga aku mampu bangkit semula..semoga aku kuat dalam mengejar cinta-Nya..Ya Rabbul Izzati..kurniakanlah aku taufiq dan hidayah..berikanku peluang untuk membuahkan cinta yg hakiki kepada-Mu...semoga Kau berikan ku peluang..agar aku sedar dari lamunan duniawi yg panjang...yg kelak kan membinasakan jiwa-jiwa yg lemah..semoga aku menemui cinta-Mu Ya Allah..semoga hari-hari yg berlalu memberi seribu makna kepadaku..yg batil dijadikan sempadan..semoga aku berjaya melepaskan jiwaku dari belenggu nafsu dan syaitan laknatullah..semoga Kau menerimaku sebagai hambamu yg beriman dan bertaqwa..semoga penghujungku diakhiri dengan husnul khatimah..semoga bibirku melafazkan kalimah syahadah sebelum pemergianku..semoga amalanku menjadi belakan di sana..semoga hatiku hanya tertaut kepada-Mu dan Kekasih-Mu Ya Rabbi..semoga aku benar-benar bergelar seorang Sumaiyah..

Comments

Popular Posts