2014 nak habis dah woii..

lagi beberapa hari lagi genaplah setahun aku mengharung hidup dlm tahun 2014 ni.. perkara pertama aku nk ckp ialah Alhamdulillah..syukur kepada Allah atas rezeki yg telah dikurniakan... dan syukur juga kpd Allah atas segala ujian, cabaran dan dugaan yg telah dpt aku lalui dengan seadanya.. semuanya meminjam kekuatan dariNya.. alhamdulillah..thummalhamdulillah.. jd.. sebagai membungkus 2014 aku ni, marilah kita saksikan gambar2 kenangan.. tp yg berlaku di hujung 2014 je lah ye..

heheh..tak habis2 ngan kenangan nipon ye.. actually bukan sebab jepun sgt pun..aku just appreciate masa bersama2 dgn bff aku.. ini aisyah.. rakan seperjuangan di kala berjalan..berholiday dan berfoya-foya di kala mahu menenangkan fikiran.. harapnye persahabatan kami kekal hingga ke tua.. 

ini ainil.. sorg lg ahli rombongan percutian selain aisyah.. harap2 lepas ainil kahwin kami tetap mcm dulu.. boleh bercuti sama-sama..tp aku x letak harapan tinggi sbb biasanya kalau dh kahwin ni komitmen utk keluarga sgt besar.. so kadang2 xde masa utk bersama kwn2..huhu sedih.. tp apapun aku harap cita-cita kami nk buat master sama-sama akan kesampaian hingga ke hari graduation..insyaAllah..

ini cendol durian sepesel..heheh mkn kt kuala selangor.. ntah2 ni kali terakhir aku dtg kuala selangor.. lpas ainil kahwin susah sket la kot nk jumpa ;( huaaa sedih.. xpe..nnt aku nk kidnap ainil dr suami dia heheh.

ini masa aku n aisyah busy meneman ainil gi cari barang2 keperluan nk kawen beliau.. tak dapat bantu dr segi kewangan (ainil dh byk duit) kami support dr segi tenaga n kata2 semangat pun dh cukup rasanya.. ukhuwah fillah abadan abada..insyaAllah...

last day spm.. paper bio.. kenangan ngn anak2 murid 5sains2.. merekalah racun..merekalah madu..merekalah asam keping...semuanya mereka.. yg memberi pahit manis..masam..masin kehidupanku sbg seorang guru ;) didoakan mereka berjaya dlm hidup,.. mungkin bukan cemerlang gemilang terbilang dlm spm sbb aku tau kemampuan mereka,,tp melihatkan kesungguhan, kepatuhan, kesetiaan dan kehormatan yg diberi kpd guru, aku doakan smoga Allah jadikan mereka insan yg cemerlang di dunia mahupun di akhirat kelak...amin... ;) mesti rindu dgn perangai bdk2 ni nnt.. marah2 jugak..lepuk2 jugak..tp sayang.. sbb pandai je amek hati ckgu ;)
sebahagian bdk2 yg bertandang mlm2 nk blajo bio.. huhuhu..yg pompuan nk join tp sbb malam aku x bg..bahaya..
ini pulak kes membayar hutang heheh.. bawak budak inovasi berpicnic.. janji nk bwk picnic dr bulan may dulu sbb menang pertandingan inovasi negeri.. tp kesian masa kebangsaan diorg x dpt pegi sbb spm.. jadinya tempat diorg aku gantikan ngn bdk form 4.. mujurlah dpt jugak bwk balik sijil n cenderamata utk bdk2 ni.. smoga happy smuanya..

mina.. antara murid inovasi feberet aku..rajin, tegas n berdikari ;) murid ni ada mcm2 jenis.. ada yg manja x reti buat kerja sendiri.. ade yg malas2.. ada yg rajin n kreatif..ada suka jd boss je.. mcm2 jenis.. tp kena terima seadanya.. saling melengkapi hinggalah berjayanya sesebuah pasukan..begitulah kami.. dh puas bdk2 ni kena marah ngn ckgunya yg asik nk perfect n ontime.. heheh aku lah tu. 

hah? apekah?? cantik x?? inilah dulang hantaran ainil yg aku gubah weh..lawak gila.. sekeras-keras tgn aku ni berjaya gak siapkan alas hantaran.gambar hantaran je lupa nk amek huhu.. mmg la bukan kategori cantik sbb aku ni mana la kretip lgsg..kalo dlm family sendiri mmg surrender awal2 sbb ramai lagi yg kretip. ni sbb antara aku aisyah n ainil, aku je yg 'berani' buat2 pandai menggubah..akhirnya terhasillah... huhuhu.. berbesar hati jgk sebenarnya sbb dpt menyumbangkan sesuatu untuk ainil di hari bersejarahnya..walaupun aku x dpt dtg nnt ;(




dr menggubah hantaran hinggalah stylish pun masih aku n mekcah gak haha.. kadang2 rasa bersalah plak sbb mcm kami pulak byk buat keputusan utk ainil ;p maaf ainil harap2 awk x kisah.. sbb nye ainil mcm sempoi sgt.. apa2 pun suh kami bg cadangan..last2 dia ikut cadangan kitorg.. biasanya pengantin yg tentukan semua ikut taste sendiri.. huhu.. 

hiasan backdrop katil pengantin yg kami hias..x seberapa.. xkan nk beria-ia sgt..suaminya dh la ustaz..hafiz lg..kalau berlebih-lebihan takut dia x suka pulak..bersederhana lg baik kan ;)
sambil menyelam minum air.. alang2 dtg tg karang kita ronda2 lah tempat org.. ni kt sg burung.. sunset yg indah banget..senja2 weh xleh tunggu terbenam bebetul..ada yg kena sampuk hantu air nnt huhu


memborong juga di sini. KEREPEK MASRI yg terfemes di kawasan jajahan kuala selangor..katanya..

haaa ini lah bidan terjun pertandingan inovasi kebangsaan kami..heheh..tq bdk2 sbb sudi bantu ckgu.. ;) walaupun last minute mereka tetap beri kerjasama  200% ;)

ini program yg diatur oleh penganjur..lpas pertandingan..gi jalan2 kt putrajaya. 4 hr 3 mlm duk makan tido kt hotel.. mmg best lah.. ;p

dinner terakhir merangkap majlis penutup..walaupun x menang tp hepi sbb makan best heheh..

tema hitam smuanya.. 

ehhh?????????? ni dh masuk citer lain..ni kes mcm biasalah..nk diet uollss.. hmmm.. kali aku try diet atkins plak..silalah doakan aku istiqomah wehh... nangis sbb salu hangat2 taik ayam.. so mknn ruji aku lpas2 ni ialah protein sajo..bersama salad or sayur2an.... ini ayam n salad..


chicken nugget yg boleh tahan sedap..nnt nk buat lg

telur dadar sawi + cheese.. sodappp

mi kurus goreng mamakk..(mamak tu effect hangit masa menumis..cisss)

fish n cucumber pun sodappp

dorry egg muffin.. ni xkena ngn tekak sgt.. biasa2 je..lg sedap buat dadar je huhu

okelah... tu jelah beberapa gambar hujung tahun 2014 yg aku nk share..semoga semuanya manis utk dikenang kelak ;)

azam aku utk 2015???? heheh seperti biasalah...
  1. Istiqomah dlm berDiet Atkins bersama-sama aisyah..demi kesihatan..dan memudahkan utk beribadah sebenarnya.. berbadan gemuk ni sebenarnya cabaran lbh besar dr org kurus.. bila nk lakukan sesuatu, tenaga yg diperlukan mesti diganda 2 atau 3.. jd kalau aku berjaya buat sama mcm org kurus, maknanya aku lg hebatlah kan..eh ko dh kenape?? haha
  2. Buat Master di UKM dengan Ainil dan cik nin hingga berjaya konvo.. harapannye selesai dlm masa 2 tahun insyaAllah..
ok tu je.. xnk pasang angan2 byk2.. ehh salu ada azam nk pi travel memane?? hehe.. disebabkan aku salu hangat2 taik angsa utk diet, maka aku mendenda diriku dgn berjanji (bukan nazar ye) selagi aku x mengurangkan berat at least 40% dr berat aku yg sekarang, aku takkan gi travel ke luar negara yg memerlukan naik flight.. sekadar cuti2 semenanjung malaysia tu boleh la..heheh..nk jugak tu..kalo dh dasar kaki rayap mmg xleh buat pe lah kan.. so disebabkan aku bercita2 tinggi nk mengunjungi beberapa negara idaman utk backpacking, aku 'terpaksa' mengurangkan berat dgn cara Atkins.. tolong doakan aku berjaya oke!

ppsstttt...uiks.. apo negara2 nye tu..meh list jap hehe..jom berangan2 dulu ;p

ini target selepas mencapai at least 60% dr berat aku sekarang..jd nk menuju ke arah itu, eloklah aku menabung dan berdiet dulu ye takk??
  1. korea
  2. turki
  3. europe tour (wajib masukkan swiss..nk tdo kt hotel di kaki gunung alps..yg lain2 on je ikut itinerary bersama nnt)
  4. new zealand
  5. negara blah2 kutub utara nk tgk aurora borealis..ni x stadi pape lg bab nk tgk aurora ni..berangan je dulu..heh
heheh..cukup2 la tu.. yg x masuk dlm list ialah makkah n madinah..oii bukan sbb xnk pi..tp tu termasuk dlm syarat nk kurangkan berat hingga tinggal 60%.. kalau dh ada rezeki n cukup duit, bila2 yg bersesuaian pun blh pergi..tanpa syarat... syaratnye aku sihat je supaya dpt beribadah dgn sempurna ;) insyaAllah...

Comments

Popular Posts