al-kisah cik maiyah dan kengkawannye hendak ke jepungggg

huehuehueeee..gembira rasanya hati iniiiii...huheheheh...senyum meleret-leret hingga mulut nk bersambung terus ngan telinga..haha..melampau gila perumpamaan..nampak sgt ko x layak langsung jd cikgu bm maiyah oi! haha... okehh sebenarnya dah lama tak spill out kat sini...rindu pulak ngan blog ni..yelah..aku mana ade diari...nk luah perasaan bagai...kalau ada pun nnt dah jd diari...habis merata aku letak..sama ada org blh baca atau hilang terus..huhuhu...makanya marilah kita meluah perasaan kat blog ni..baiklah, mari kita rumuskan terus kisah kehidupan aku sejak kebelakangan ni..ok cer tengok post sebelum...seperti jiwa gundah gulana makan hati berulam jantung bercicah peparu dan bersambal ginjal bukan??? jiwa lara tu mmg ubatnya ialah masa... yes...lets the time heal the ape ahh?? lupa dah peribahasa tu..hoho...cumanya mmg tepat dan padat lah ngn aku ni..segala gundah gulana tu dah hilang..dan sekarang aku dah x sedih..hehe..perkara yg membuatkan aku sedih tu still aku ingat tp dah xde kesan kt aku pun..biarlah jd kenangan hidup yg semakin meniti usia akhir remaja ni..cehh bukan dan nk masuk alam tua ke hahaha.. ehh melalut lalut dah... ok meh nk senarai je terus ape kisa disebalik tabir seorang cikgu maiyah ni.. :)
  • penggal pertama persekolahan 2014 menutup tirai dengan separa gemilangnya...hehe...now sounds more like cikgu bm kan? kah3...perasan nk jd cikgu bm..suh buat karangan seperenggan pun mintak ihsan bebudak sedekahkan vocab2 baru yg canggih manggih zaman skarang..ni semua bahana sistem pendidikan malaysia yg mengagungkan bahasa inglisiaa...dah tumpul kemahiran berbahasa melayu level kesultanan melayu melaka..disebabkan byk sgt baca buku2 rujukan tebal2 masa kt U dulu, kepala otak aku dah transform dan translate segala tatabahasa aku kepada bahasa ibunda harry potter tu..(apsal harry potter?? why bother?..why bother?..tangan kat bahu sambil bayangkan muka azwan ali kah3)
  • baiklah...mmg hobi kau merapu meraban sbb tu ajar biology lembap tahap sibut baby berjalan.. habis bebudak kau goreng..hahah...
  • ok..ape yg separa gemilangnye tu??? 
  1. pertama, menang naib johan pertandingan inovasi peringkat negeri melaka...ape kah inovasi yg dilakukan??? -meja multifungsi- mcm transformer gak lah..dari satu meja blh transform menjadi 5 meja berbeza dengan menawarkan 5 fungsi berbeza..sangat practicle, portable and flexible... okehhh...
  2. mendapat APC...anugerah perkhidmatan cemerlang 2013...- yg ni aku x bape gembira sbb aku dah agak mesti ade suara2 yg mempertikaikan kenapa aku dpt :(  tp meminjam kata pengetua, ni rezeki dan perkara yg Allah dah tetapkan...pedulikan apa org kata, kita teruskan kerja kita...terus buat kerja yg betul walau apa orang kata.. so pekakkan telinga dan butakan mata dengan tohmahan2 yg dilemparkan pada kita..(ayat last bukan pengetua kata...aku yg kata)
  • jadi....utk penggal kedua sesi 2014, dimulakan dengan pertandingan robotik peringkat negeri melaka pulak...aku plan hantar 3 team.. sbb dah ade 3 ekor robot...tp xtaulah nnt di hari pertandingan dpt x hantar semua...smoga beroleh kejayaan..insyaAllah...
okehhh perkara terakhir nk cerita ialah...lbh kurang seminggu dr sekarang aku akan ke jepunggggg... hehhe...jap2..kenapa baru nk masuk pasal jepunggg..panjang gila intro hahaha... mood nk cerita pasal jepun dah kurang..lupa dh ape nk citer sebenarnye huhuhuu...cuma...mcm biasa layan jela gambar...esk2 alo rajin baru citer panjang sikit -_-'

pasport...1st time buat pasport..nebess betul masa nk buat kt UTC dulu haha...encik kastam tu tanye nk gi mana? aku jwb nk gi jepun...dia tanye, belajar ke kt sana? aku jwb, tak lah..jalan2...dia tgk muka aku mcm bukan biasa2...ko paham x?? tp mungkin dia pelik ngn destinasi jalan2 aku.. -jepun-.. dah la 1st time nk gi luar negara..jepun plak tu..mcm org kaya2 sahaja..padahal..kayap..haha..(ko tgk lah aku nk buat caption pun dah panjang berjela..sedih betul dgn diri sendiri ..huhhuhu)

ini aiskrim black sesame aku makan semalam..kak nor belanja semena meraikan kawannya yg mcm org miskin ni...berjimat cermat sejak beberapa bulan kebelakangan ni sbb gigih menabung nk gi jepun..haha...rasanya not bad bahkan sedap gilerrr! kt jepun aku tgk org salu makan ice cream warna hitam n hijau green tea..rasa was2 plak gara2 cadbury yg haram tu..huhuu makanya, aku makan siap2 ice cream colour ni supaya x kecur liur di kemudian hari... :p

ni berus n ubat gigi..kaitannye dgn jepun ialah sebatang dari berus gigi tu nnt aku nk bwk gi jepun..haha 


ni bekas makanan yg blh masuk microwave...padahal blh je amek bekas kt rumah tp saje je..

memory card n battery spare..harap2 ok lah dua2 nnt kt sana..insyaAllah..

ni kertas exam...melambak2 nk kena tanda..mesti siap tanda n key in markah sblum gi jepun... haa nampak x kaitannye ngan jepun??? 

ni gedik namanya.padahal bwk jelah jarum ngn benang yg dh sedia ada tp gedik nye pasal, belilah mendalah ni rm5 kat daiso..sabaujelahhh

yg ni bukan kategori gedik.ni kategori bijak..kalau kau terlupa beli n bawa ni siap2 dr malaysia, kau wajib membelinya di jepun..aku dgr harganya lbh kurang rm80 kt sana.. baik makan sushi berpinggan2 dr membeli menatang ni dgn harga camtu... harap2 ok lah kt sana nnt

ni purse nk asing2 kan duit den kek sano nnt.. 1 utk letak pasmo card (touch n go jepun) beserta duit syiling2 utk transport n locker, 1 utk duit beli sourvenir, 1 utk makang2 minum2, 1 utk tiket2 masuk tempat berfoya2... hah cukup la kan???

disebabkan nk gi jepun, aku beli lah ni kat kedai jepun..daiso tu..padahal made in korea..tulisan tu jepun ke korea? ntah aku mana tau...aku knal huruf hijaiyah je selain huruf abc ni..

wet tissue penting katanya...nk lap ape aku blom tau lg..kah3... teruk tak? main beli mem-cadbury buta...mungkin berguna masa gi toilet?? ntah...sbb kat sini aku x guna wet2 tissue ni...asal nk wet2 aku terus bukak kepala paip tadah air terus..

haa ni super penting..kompas kiblat...utk solat...punyalah aku menggoogle bagai nk beli online..tp org yg jual x reply..mcm xnak meniaga plak...mengembaralah aku ni ke pasaraya2 tp x jumpa2..(mydin ada jual tp blom sempat nk gi).. ale2 mak aku kata dia ade kompas kiblat...umur kompas ni lg tua dr aku..kira aku kena panggil dia abang kompas atau kakak kompas..kompas ni mak guna masa dia zaman muda mudi masa belajar kat uk dulu...harap2 umur kompas ni panjang lah lg..harap2 bukan menemui ajalnya di tangan aku..huhuhu...nebesss...


okehhh sekian sahaja utk kali ini...bersambung lagi..cita2 murni aku nk post pasal jepun nnt tp xtaulah rajin ke x..mcm biasala...blog ni bukak sekali x sekala...

Comments

Popular Posts