Memory Lane Mode~

Ok..sebelum bercerita dengan panjang lebar, cuma nak bagitau yang betapa aku rindu gila ngan zaman dulu-dulu T_T... serius..bila terkenang rasa mcm nak nanges..masa tu memang best..seronok dan best lah! sekarang? bukan tak best..cuma sangat stress! kenapa? teruk sangat ke jadi guru? huhuhuhuuuukkkk!

ok..sebenarnya aku yang pilih untuk jadi cikgu yang teruk T_T.. bodoh kan? ramai je cikgu2 yang hidup senang lenang bahagia gembira rinag ria.. lagi2 bila hari minggu tiba.. masing2 boleh berehat enjoy sakan.. tapi aku?? dah la jumaat petang masih lagi terhegeh2 ke pusat tusyen walhal guru2 lain sedang berehat2 di rumah.. melurus2kan pinggang yang dah seminggu kejung.. sabtu pula, guru2 lain dah mula merancang ke sana sini.. bersama keluarga tercinta.. aku? masih lagi terhegeh-hegeh ke sekolah untuk kelas tambahan! ahad je lah hari untuk aku bersuka ria..itu pun kalau tak kena di arahkan keluarga untuk menjenguk adik di asrama.. huhuhuhuuuuu kesian2.. tapi, bukanlah sape2 yang paksa aku buat2 sibuk tu..aku sendiri yang cari pasal.. padan muka! ;(

kadang2 terfikir gak..betul ke cara aku ni? dulu rasenye cikgu bio yg ajar aku masa skolah dulu takde la sibuk mcm aku kot..tp aku score je A1 dulu..hmmm.. ape lahagaknye petua sebenar nak jadi guru bio berkesan.. rasanye aku kena ubah cara.. cari langkah yang lebih efision.. work smart bukan work hard! -_-"

haduuuiiii... ok memang sekarang tengah tension sangat2 dan bosan sangat2 ngan hidup yang terlampau rutin ni..bosaaannnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!

nak pegi holiday lagi...!!!!!!!!!!!!!!!!!
ok ni gmbr cikgu2 bersama rombongan murid2 ke zoo.. murid2nye pelbagai peringkat..dari tadika, sek rendah, sek menengah hingga ke peringkat universiti.. haha..

Comments

Popular Posts