random talk ^____*

setelah sekian lama malas..akhirnya malam ni aku rajin sikit (harap2 post ni tidak disimpan sbg draft saje..) so mlm ni mood agak baik walaupun snrnye bukan lah tengah duduk senang lenang..kerja ade je menimbun kt sebelah ni.. v_v ye..kerja mana penah habis kn??hari2 balik rumah lambat..tapi beg sekolah tetap dijenjeng keluar dari kereta..maknanya ade homework nk kena buat..huu..mcm tu lah lumrah kerja..bak kata pengetua aku..kalau kita betul2guru yg dedikasi..biasanya malam mesti tidur lewat..kalo tak jejak pukul 12 tu, xdelah nk pandang katill yeke??? aku tidur ngam2 la pukul 12 kot..sbb slalu bila nk tido..check alarm, rasanya masa tu jam ada la dlm 11lebih hampir beberape minit nk pukul 12 atau pun dh terlebih sket..hoho..sejak dh bekerja ni, aku dh bleh jd burung hantu..takut bangun pagi lewat..kalo ms belajar dulu, boleh je plak..hmm dh makin tua kot..ngahaha..ok sbenarnya niat mlm ini ialah nk cerita serba sikit ape yg dh berlaku ngn aku sejak kebelakangan ni..utk tatapan diri sniri pada masa depan.. :)
.
.

ini ialah sejenis makanan korea yg aku order di sebuah restoran korea yg HALAL ye.. mmg dh lama aku teringin beno nk rasa slps asik memandang saje pelakon2 korea makan makanan ni dengan gelojoh sampai tercekik2 dlm drama2 korea tu..haha..mmg aku kalo bab makan mmg kalah..cpt beno terliur..tapi bila rasa makanan yg bernama (bibimbap-ntah ye ke tidak nama dia..) aku rasa lpas ni dh x teringin dh..maknanya aku bukan tekak org korea..rasa kembang tekak sbb banyak sgt sayur..dh mcm gaul nasi ngn acar mentah je..v_v dan sup kimchi dia aku x berkenan sgt..kurang flavour lah.. rasa mcm nk bg cadangan sket supaya sup mcm tu len kali taruk rencah sket bagi naik rasa ;p sudah la ko maiyah!

oke..yg mcm ni agak sesuai ngn citarasatekak aku..boleh la..walopun pancake ni x bape gebu..padahal ikut dh resepi mat gebu..apesal ntah x jadi..nntlah berguru ngn resepi lain plak..tp yg paling aku suka sbb blueberry tu aku beli murah je! beli kt tesco yg stok dh nk busuk tu..tp bukan busuk! fresh lg cuma dh ade bape2 ketul yg dh lembik..so mmg berbaloi! jauh beza harga asal dekat rm5..sape xnk kn?? so terhasillah blueberry jem + pancake utk minum petang seisi keluarga :)

cakap pasal keluarga, gambar diatas merupakan toksu aku aku..satu2nya adikberadik tok abah yg masih hidup...hari tu masa balik kampung parit jawa ramai2 utk kemas umah tok abah, tiba2 rasa mcm rindu zaman kanak2..dulu masa kecik, aku duk sebelah umah toksu je..so kadang2 aku ngn adik + abang aku gi tido umah toksu..so malam2 sebelum tido, toksu mesti cerita pasal zaman jepun masadia kecik2 dulu...rindu pulak kt toksu..sblm ni xpenah pun amek gmbr ngn toksu..tiba2 hari tu hati ni mcm nk sangat amek gambar ngn toksu..rasa mcm lepas ni x jumpalg plak..hmmm apejelah2..cuma semoga toksu sihat selalu :) ni pagi2 sblm kitorg berangkat smula ke rumah tok abah -sebelah umah je..tak sampai 20 tapak bejalan ;p mlm tu saje tido umah toksu sbb umah sebelah dh penuh sgt bila balik ramai2..xde port nk tido gaya bebas.. ^_______*
dan ini pula apabila aku jadi guru PSV! aku mmg enjoy gan subjek ni sbnrnya..sbb ms skolah menengah dulu aku suka je psv..ingat lg teacher Hadiah..mmg kreatif dan inovatif..beliaulah yg memupuk minat aku dlm seni ;p cehh mcm lah berseni sgt ko tu maiyah..haha.. at least, aku boleh la ajor seni sket2 kt skolah..tambah2 plak aku dpt kelas best..bdk2 pun baik je..layan je cikgu sorang ni buat aktiviti mcm bdk tadika..haha..yg sbnrnya aku bukan ikut silibus sgt..buktinya..mana ada projek hairy-potato-head dlm huraian sukatan pelajaran psv form 3! haha nasiblah..esok pun ada psv..aku dh siap beli kertas warna nk suh budak menganyam esok..x nak lah anyam tikar..paling kurang, anyam bakul xpun ketupat! psv mmg enjoy! rasanya tahun ni jadual aku mmg paling best..semua subjek aku terima ngn hati riang gembira :) tq to my super senior kak pau yg superb!

last but not least, tahun ni umah aku diceriakan lg ngn sorg lg anak2 asuhan - angry bird yg montel! budak ni mak jaga dr lepas mama dia pantang lg..mmg melekat lah kat umah kitorg nih.. skang ni baru 5 bulan.. dh mcm taska je gaya umah aku.. pusat asuhan cucu-cucu soleh.. (sebab atuk2 budak berempat ni namanya mohd saleh) haha..

ok sekian saje :)

Comments

Popular Posts