Era 2012 bermula

ye..tahun 2012 dah mula lebih kurang 17 hari dah..*dengan suara x bersemangat*
aku ni poyo2 je nk menulis..tiba2 harini teringat blog yang dah mcm rumah kena tinggal sepuluh tahun ni..bila difikirkan balik, kenapa aku dah malas nak menulis di sini?
mungkin kerana..
1. dulu hanya hangat2 taik ayam nak berblog
2. dulu dan sekarang kain..kahkahkah
3. dulu asik tension sekarang tak ke??
4. dulu mcm2 berlaku dalam hidup tanpa dapat diduga tapi sekarang hidup dah seperti rutin (ok jwpn ni mcm serius sket)
5. dulu remaja yang suka shout out..ada saje benda nak diluahkan..sekarang dewasa yang suka menyimpan perasaan..kah2 yg ni mcm nk bg pelempang je!
6. dulu rajin sekarang malas!!!! ye..ni jawapan paling ikhlas aku rasa.. v_v

so sebenarnya kalo ko rajin, bila2 pun ko boleh menulis..sebenarnya bagi aku, menulis blog ni best jugak..ada org suka tulis pasal ilmu-ilmuan yang bermanfaat kepada agama bangsa dan negara... tapi aku tak cukup ilmu dan menulis mcm tu..aku lg suka menulis pasal kisah harian.. tapi mengapa mesti di blog? ok maybe ini alasannya:
1. malas nak tulis dalam diari kerana memenatkan tangan dan tenaga..
2. blog lebih mudah dan simple..disimpan di atas talian tanpa perlu ko ingat save dalam folder ape di bahagian mana..
3. boleh sentiasa diupdate bila2 masa dimana jua asalkan ade internet..
4. walaubagaimanapun, aku prefer alamat blog tidak didedahkan secara sengaja..kalau ada org terjumpa dan terbaca dan terkomen, aku dengan senang hati menerima..

so rasanya agak releven kot alasan aku?

hoho..so rasanya dalam post pertama aku utk tahun 2012..nk update sket pasal hal2 harian aku pada post seterusnya .. :)

Comments

Popular Posts