berpuasa dan berhari raya

fuhh..zaman bila lah kali terakhir aku singgah sini..agaknya dh masuk era akhir zaman utk blog aku ni..dh makin malas nk menaip dek tugasan yg melambak2 sampai xde masa nk singgah sini.. cewah..poyo je..fb boleh je on hari2..yg sbnrnya takde mood.. suasana hidup dh berbeza..dh kurang masa nk online..byk komitmen lain ;p poyo lg..apa2 pun disebabkan dh lama beno tak post pape..maka dgn ini..terimalah gambar 2 keping yg di copy paste dr google.. v_v

selamat meneruskan ibadah puasa :)


ehem2..sensitif btul bab yg ni..ada org bersemangat sebut raya..ada yg tak suka..bila dgr lagu raya..dia ckp menyampah..dia kata puasa belum habis sibuk nk beraya..ada jugak yg kata tipikal org kita..masuk je bulan ramadhan..sibuk bersedia nk raya..bukan nk kejar pahala dan ganjaran bulan ramadhan.. bagi aku pulak.. semua depends on masing2..tak payah disebut2 di mulut.. ntah2 org yg poyo2 marah ckp raya awal2 tu yg melepas semua ganjaran yg ditawarkan sepanjang bulan ganjaran hebat ni.. so aku rasa tak payah nk hipokrit2.. sbb rasanya sapa2 pun sikit sebanyak mesti bersedia jugak utk persiapan hr raya..dr mula dh luak2 kan sikit duit supaya tak terasa berbelanja byk sgt.. so yg penting jgn berlebih-lebihan.. bg org tak kaya mcm aku ni..memanglah takde berlebihnye..hoho.. maybe ada hikmahnya aku ni bukan org kaya raya.. kalo tak, lg besarlah ujian aku sbb nak mendidik hati supaya bersederhana utk menyambut Aidilfitri..wallahua'lam :) Salam Aidilfitri

*thn lepas 'berbangga2' dgn kuih raya ;p thn ni tak sbb aku tak buat kuih raya..seme si amryam ngn mak je yg buat..aku tukang rasa dan komen je..jd lah tu ;p

Comments

Lieya said…
Singgaj sini... selamat hari raya aidiladhaaaaa

Popular Posts