27.5.2011

hari ini ialah hari ulangtahun kelahiran sy yang ke-25 :) erkk..25??? mula terasa tua dah =_=!
tapi nak buat camne..semakin hari semakin tua..mana ada semakin muda..dulu aku pelik kenapa orang suka berahsia pasal umur..(masa tu aku mesti la tengah muda remaja..zaman sekolah2 la..) kalo artis2 ni..mesti taknak gitau umur sebenar..aku suka pertikaikan..kononnya buat apa nak malu ngan umur? bgatu jelah..senang la cakap sbb masa tu kau budak sekolah lg! sekali pandang mmg tau muka bdk skolah! sekarang ni bila dh jd golongan dewasa yang berapa dewasa perangainya ni baru lah aku paham sikit2 kenapa ada sesetengah orang merahsiakan umurnya.. sebabnya bukanlah teruk sangat pun..cuma tak selesa nak bgtau orang je..kenapa? mungkin salah satunya kurang berkeyakinan.. mungkin tak yakin bila sebut saja umur, orang mula mempertikaikan.. muka tak sepadan ngan umurlah..kalo muka tua tp umur muda pun orang mengata..tp paling teruk, muka muda, tp umur tua..pun orang nak mengata..botox lah..susuk lah..vitamin c lah..mcm2 lg lah..huhu so aku pun mcm malu2 je nkbgatu umur sbnr..sbb mesti prg tekejut..hah? umur 25? ingatkan br abes spm! kah2..nak muntah! blah la ko maiyah!

so hari ni birthday aku :) secara ikhlasnya.. seumur hidup aku selama 25 tahun ni, aku tak pernah betul2 rasa bermakna bila tiba hari ulangtahun kelahiran ni.. sebabnya, bukan menjadi tradisi keluarga aku menyambut birthday secara meriah2..tiup lilin semua ni..paling hebat pun, pegi beli makanan special sket pastu makan ramai2 kat rumah.. cuma bila birthday abah atau mak atau aman ke..barulah ada sambut betul2..siap masak2 panggil suadara2 terdekat..siap ngn kek harijadi gilanggemilang lg..tu pun aku buat sbb aku memang suka meraikan orang..tp secara ikhlasnya aku tak berharap pun orang nak raikan apa2 utk aku..lg aku rasa segan adelah.. cuma tahun ni kot aku mcm terlebih hepi sket sbb tak sangka anak2 murid yg ingat birthday aku.. tak taulah camne diorg blh tau..aku mmg jenis suka berahsia ngn murid..nombor telefon, ic, facebook seme2 lah yg personal ni, semua aku rahsiakan..tak suka bdk2 tau.. tp last2 kantoi gak.xtau mana diorg korek2 tau birthday aku..

yg plg surprise, pg td lpas assembly, aku masuk 2rk1, biasanya diorg ckp "good morning teacher!!!" titiba lain plak yg jd..diorg pakat nyanyi lagu birthday ramai2!!! malu gila tahap gaban! dah lah mcm pasukan koir je kuatnya..nk tergelak terguling aku terperanjat semua ada.. pastu ingat abes camtu jelah..rupa2nya ada lg1.. ms rehat td mcm biasalah..dak napi n d geng melepak kt makmal..aku turun g toilet jap..naik2 je makmal aku nmpk diorg kumpul2 dlm bilik stor bio..aku xde pikir papelah bdk2 ni mmg suka merepes..aku ckp skali lalu jelah suh kuar..sbb aku tgh sibuk nk siapkan buku rekod..pastu titiba diorg padam kipas seme..tp aku x pelik..bdk2 ni mmg x makan saman..mmg suka wat keje mcm bdk2 kecik..tutup kipas lah..saja dengki cikgu2 nk wat keje..mentang2lah cikgunya sempoi..skali tgh membebel2 suh bukak kipas..dak napi bwk kek ada lilin!!! hahaha terperanjat lg skali! tah pape lah bdk ni..wat susah2 je..malu gila nk kena tiup lilin..sbg nk cover sbb aku mmg xkn tiup lilin kek..aku padamkn lilin ngn tepuk api tu..hehe..konon2 wat lawak tp sbnrnya nk cover..xkn nk ckp direct..kecik ank murid aku.. yg paling aku nk nanges.. kek tu dh cacat sket..bunga dah pecek..diorg cover dua kuntum bunga penyek tu ngn coklat oreo dua keping atas kek..rupa2nya dak napi jatuh motor masa nk gi skolah pg td! side mirror patah..kek tercampak! ala siannya napi..berlanggar ngn org tua bwk motor nk kuar simpang.. mmg aku terharu gila ngn budak ni..dh la rumah jauh..gi skolah naik motor..siap bwk kek lg..pastu kek jatuh..motor rosak sket..huuuuuuuuuuu.. doa aku..smoga dak napi ni berjaya capai impian..dlm byk2 anak murid aku..napi ni plg obses ngn bio.. antara fevret student aku..slain markah yg sentiasa maintain cemerlang walaupun x outstanding..dia sgt2 obses ngn bio.. bila tgk dia..aku terbayang ms aku skolah..mmg sgt2 suka ngn biologi..suka gila2! sampai lunyai buku aku..so aku harap2 napi berjaya capai cita2.dia mmg bdk baik..x nakal mcm bdk2 laki klas dia yg lain.tp diorg nakal2 pun aku blh tahan lg..nakal2 tp hormat cikgu.. :)

Comments

Popular Posts